maandag 21 februari 2011

Flo's knutselkriebels

Hoe is het allemaal begonnen voor mij:
Als kind heb ik jaren tekenschool gevolgd.  Mijn tekentalent was niet groot, maar het 'creatieve' deel in mij is er altijd geweest.

Jaren geleden maakte ik met mijn vriendin Lisa kerstkaartjes, verjaardagskaartjes, babykaartjes, ...  Onze inspiratie kwam uit boekjes, tijdschriften, van Vera de muis, van stempels, ... Enkele nostalgische fotootjes:


Daarna heb ik een aantal jaren bloemschikken en 'decoratief in huis & tuin' gevolgd, samen met mijn nicht.  We maakten prachtige stukken, die geregeld van plaats verwisselen in huis.


Mijn knutselkriebels zijn opnieuw aangewakkerd sinds mijn pré-moederschapsverlof.  3 maanden voor de bevalling moest ik stoppen met werken en het idee om zelf de doopsuikers te maken was er al snel.  Na een beetje opzoekwerk, kwam ik hierop uit: gehaakte poezensleutelhangers alias 'Stoere Stijn' uit het boek 'Ik leer haken' van Francois Hall.
Gelukkig kreeg ik veel hulp van mijn moeder, schoonmoeder en van mijn zussen voor al het haakwerk (staat nog altijd op mijn dat-wil-ik-leren-in-2011-lijstje).  Het vilt, de knoopjes aannaaien, maken van de sleutelhangers en inpakken was mijn deel.
Deze canvas is een mooi aandenken aan de geboorte van mijn zoontje Oskar en alle doopsuikers, die stuk voor stuk uniek zijn!

Maar na het maken van die doopsuikers kreeg ik alleen maar meer zin om verder te knutselen.  Ik kocht de week voor de bevalling het boek 'Schatjes 18 popjes van vilt' maar dit vertelde ik al eens in het tekstje rond 'vilten poppetjes'.
En de rest van het verhaal heb ik al neergeschreven in het tekstje rond de start van Elieflo.
Maar waar ik eigenlijk nog benieuwd naar ben, is waar mijn 2 andere wederhelften van deze blog hun creatieve zin haalden :-) Dus Els en Lot, schrijftijd!:-)


Geen opmerkingen: