zaterdag 25 januari 2014

Nieuwjaarsswap in de naaiclub

Zoals in vele naaiclubs, hielden wij ook een kleine nieuwjaarsswap 
in onze naaiclub Den gestikten draad.

Opdracht was om maximum 5 euro uit te geven aan iets voor een creatieve vrouw.  
Ik koos om een ritstasje te maken, opgevuld met wat leuke spulletjes.

Wel een beetje spannend zo'n blinde swap!
Gaat de ontvanger er blij mee zijn?  Is de kleurkeuze wat ok?

Dit was mijn swap-pakje:

 De stempel kreeg ik in het verleden eens als swapkado van haar!

Ritstasje uit 'Zo geknipt'
het stofje met de rode en blauwe bloemetjes gebruikte ik hier al eens
blauwe stof: gabardine
witte stof met blauwe bolletjes (voering): ooit gekocht op stoffenspektakel

- De aandachtige lezer kon bij mijn laatste creaties al hier en daar mijn labels zien..
maar ik post daar eens een apart berichtje over later...-


De inhoud van het ritstasje bestond hieruit:

* papierwaren en stickertjes: uit Flow
* labels met rode en blauwe sterretjesstof: zelf kartonnen labels bekleefd met stof
* ritsen in het gekozen kleurschema rood, lichtblauw, donkerblauw

Ik pas de inhoud graag aan aan de kleuren van mijn stofjes.
Zie bijvoorbeeld hier.
Dit straalt volgens mij wat rust uit.

In ieder geval, de ontvangster was er tevreden mee.
En bovenal, het was een fijne avond, met leuke babbels, 
nieuwe fijne ontmoetingen en een ontspannende sfeer!

Misschien niet zo origineel alweer een ritstasje, 
want ik deed het nog maar net hier en hier
 en maakte er ook eentje voor mijn zoontje zijn autootjes 
voor als we op verplaatsing zijn.
Nog even een fotootje van de andere 3 tasjes:

Maar desondanks vind ik het hele leuke tasjes om te maken, 
en ze lijken mij ook handig.
Er staat dan ook nog eentje voor mezelf op de planning..ooit..


Zo'n swap, dat is wat mij betreft voor herhaling vatbaar!
Ik deed tot nu toe voor de 3de keer mee aan een swap, 
en heb er alleen maar goede ervaringen mee! ;)
Je leert er nieuwe mensen door kennen, nieuwe blogs, je leert grenzen verleggen 
(in mijn geval kreeg ik het duwtje in de rug om met ritsen te leren werken dankzij deze swap),
je wordt verrast én je mag iemand anders blij maken.  
Wat moet je nog meer hebben?

Dus, wil er iemand swappen, laat het gerust weten!:)

Swapperdeswap,
flooke
x

7 opmerkingen:

stipjesendatjes@gmail.com zei

Je maakt aardig wat ritstasjes! Leuk!
Ik heb er ook nog nooit één voor mijzelf gemaakt, toch maar eens doen.
En leuk om de kleuren aan te passen aan het thema. Dat zag ik ook al bij jouw groene tasje.

Swaps zijn leuk he? Ik doe nu ook met twee swaps mee. En in het voorjaar wil ik wel weer een ritstasjesswap organiseren.

groetjes!

100% Elke zei

Allemaal leuke dingen! Als ik wat meer ervaring heb, wil ik wel eens swappen! ;-)

Kirsten zei

Ik was de gelukkige en ben heeeeel content met het tasje. Ik ben dan ook nogal een tasjes freak :-) Dankjewel!!

Khadetjes zei

Swappen is geweldig en al helemaal met zo'n pakketje!

emmel-prutsemieke zei

Ik wil wel swappen, maar ik maak ook ritstasjes….

flooke zei

Ik was blij toen ik je oproep voor de ritstasjesswap en las ondertussen op jouw blog over de bonte en gevorderden swap. Maar ik lijk altijd net te laat te zijn voor zo'n oproep..
ik zie hierboven dat er anders nog geïnteresseerden zijn, ik zal eens nadenken wat ik wil swappen, en misschien komt er binnenkort wel een themagerichte swapoproep van mij!:)

flooke zei

@elke: als ik je blog bekijk, ben jij toch ook geen naaileek meer!niet zo bescheiden zijn hé :)