zondag 13 maart 2011

Mijn eerste haakwerkje is af!!!

Voor de geoefende haakster is dit waarschijnlijk peanuts, maar ik ben blij dat ik er eindelijk in geslaagd ben om mijn eerste amigurumi te haken!!! Je moet weten dat ik tot een paar weken geleden bijna niet wist hoe ik een haaknaald moest vastnemen, laat staan een 'vaste' haken.  Maar oefening baart kunst zeggen ze :-)

Ik ben gestart met het haken van een miereneter omdat dit momenteel de lievelingsknuffel van mijn zoontje Oskar is, maar ik moet bekennen, het resultaat trok op niet veel.  Ik was nog niet thuis in het ontcijferen van zo'n patroon... (een foto durf ik dan ook niet te tonen.  Maar later zal ik zeker nog een nieuwe poging wagen, als mijn haakskills een beetje beter zijn :-) ) 
Ik ben dan maar opnieuw in de boeken gedoken, en heb een patroontje gevonden van een veldmuis dat direct mijn aandacht trok. 

Waarom een (veld)muis?
- Omdat ik al van kleinsaf aan verzot ben op muizen, vooral de muizenknuffels (maar ook alle andere spulletjes die op een muis gelijken, stempels, beeldjes, ...).  In mijn kindertijd heb ik zelfs nog echte muisjes gehad als huisdier (tot ongenoegen van mijn moeder :p)
- En als ik eerlijk mag zijn, ik koos de veldmuis ook omdat het er een gemakkelijk patroon uitzag voor een onervaren, beginnende haakster :-)  Ik haalde het patroontje uit het boek 'Amigurumi, gehaakte dieren'.  Ik had wel al minder goede recensies over dat boekje gelezen, maar ik wou het toch eens proberen.  Dit is het resultaat en ik ben stiekem wel een beetje trots op mezelf dat het me is gelukt! :-)

6 opmerkingen:

lot zei

ik ben der bang van .... :-)

flooke zei

Dat geeft me moed!
De miereneter, nochtans geen zo'n moeilijk patroon, maar ik denk dat mijn wol te strak was, waardoor ik het niet mooi kon opvullen en het eerder leek op een uitgerekte worst..
Zoals ik al zei, ik ga het zeker nog eens opnieuw proberen, maar ik moet eerst nog de juiste kleurtjes wol gaan kopen (want van een paarse-fushia miereneter heb ik bij mijn weten nog nooit gehoord ;-) )

kimberley zei

ooooooh, ie is massas goed gelukt! :)
mooie kleurtjes genomen ook (ik had in het begin allemaal slechte kleuren voor diertjes te maken, blauw, groen, roze, ...)
kweetnie hoe lief :)

els zei

Proficiat Flo! Ziet er echt heel mooi (en schattig) uit :)

Henderica zei

ooh prachtige muis ! moet opeens aan dat belachelijke roze ding (moet een muis voorstellen hihi) dat mijn moeder nog heeft van mij, ooit gemaakt op de lagere school, en mijn haak kunsten zijn er niet echt beter op geworden de jaren erna ;)

Laetitia zei

sjiek hoor zussie! Morgen misschien een workshop haken geven? Wat vond Oskar van meneer de veldmuis?